Adama Dibba

20 Jaar oud (27 augustus)

Adama is geboren in Serekunda als één van een tweeling. Ze woont nu in de plaats Kunkujang jataya.

Omdat haar vader vorig jaar is overleden en haar moeder nu alleen voor Awa en haar broer en tweelingzus moet zorgen, is er helaas niet geld genoeg om voor alle kinderen school te betalen. Daarom heeft Adama net als haar tweelingzusje sinds kort de Maladah Upper Basic School (groep 9) moeten verlaten.

Haar hobby is net als die van haar zus de scouting.

Het liefst eet Awa pizza of kip.

En haar voorbeeld is haar moeder omdat die altijd voor haar zorgt, hoe moeilijk het soms ook is.

Adama’s toekomst

Awa wil later politieagente worden.

Haar grootste droom is om een eigen compound (huis) te hebben om met haar gezin onder één dak te kunnen wonen.

Als Adama geen sponsor krijgt dan zal zij deze droom naar alle waarschijnlijkheid niet kunnen realiseren. Geen opleiding betekent een kleine kans op een een goede toekomst.

Wat gebeurt er als je een sponsor krijgt, Adama? Dat ik uitzicht heb op een goed betaalde baan waarin ik mensen kan helpen.