Awa Dibba

20 Jaar oud (27 augustus)

Awa is geboren in Serekunda als één van een tweeling. Ze woont nu in de plaats Kunkujang jataya.

Omdat haar vader vorig jaar is overleden en haar moeder nu alleen voor Awa en haar broer en tweelingzus moet zorgen, is er helaas niet geld genoeg om voor alle kinderen school te betalen. Daarom heeft Awa sinds kort de Maladah Upper Basic School (groep 9) moeten verlaten.

Haar hobby is de scouting. Hier brengt ze veel tijd door met haar vrienden en vriendinnen.

Het liefst eet Awa kip.

En haar voorbeeld is haar moeder omdat die altijd voor haar zorgt, hoe moeilijk het soms ook is.

Awa’s toekomst

Awa wil later politieagente worden.

Haar grootste droom is om een eigen compound (huis) te hebben om met haar gezin onder één dak te kunnen wonen.

Als Awa geen sponsor krijgt dan zal zij deze droom naar alle waarschijnlijkheid niet kunnen realiseren. Geen opleiding betekent een kleine kans op een een goede toekomst.

Wat gebeurt er als je een sponsor krijgt, Awa? Ik zal dan heel blij zijn! Want dan kan ik eindelijk naar school. En dat betekent dat ik in de toekomst mijn dromen waar maken en ons gezin kan helpen.