Over Stichting Karamba

Op 20 maart 2015 werd Stichting Karamba opgericht. De oprichters en het bestuur van de Nederlandse stichting hebben de missie om de leefomstandigheden in Gambia te verbeteren, door het uitvoeren van kleinschalige projecten in het land. Onze stichting wil samen met de lokale bevolking projecten opzetten op het gebied van onderwijs, medische zorg, landbouw, zelfstandig ondernemerschap en het creĆ«ren van werkgelegenheid. Hiermee bieden we kansarme mensen in de binnenlanden van Gambia de mogelijkheid om een beter bestaan en toekomstperspectief op te bouwen.

De naam Karamba verwijst naar onze contactpersoon in Gambia. Karamba is vader van een arm gezin en zeer betrokken bij zijn dorp Toniataba, dat 300 kilometer landinwaarts ligt. Voor dit dorp en het dorp Soma, dat verderop ligt, zetten wij onze projecten op.