Maak kennis met de scouts

Awa Dibba

Haar grootste droom is om een eigen compound (huis) te hebben om met haar gezin onder één dak te kunnen wonen.

Sheriff Sanyang

Sheriff droomt ervan om architect te worden. Een eigen huis ontwerpen waar hij samen met zijn ouders, zus en broertje kan wonen is zijn grote droom.

Kaddy M. Ceesay

Het vinden van een sponsor maakt voor Kaddy het verschil tussen een toekomst in armoede of een waarin zij een inspiratie en voorbeeld kan zijn voor vele (arme) meisjes in Gambia.

Mariama Manneh

Niet naar school kunnen gaan betekent dat Mariama in de toekomst geen of slechts een slecht betaalde baan zal krijgen.

Adama Dibba

Wat gebeurt er als je een sponsor krijgt, Adama? Dat ik uitzicht heb op een goed betaalde baan waarin ik mensen kan helpen.

Famata Sonko

In veel landen is school niet alleen de plek waar je onderwijs volgt. Het is voor veel kinderen ook de plek waar ze veilig zijn en een voedzame maaltijd krijgen.

Modou Lamin Jarju

Ontdek het plezier van geven en leven. Voor minder dan 1 euro per dag kan jij zorgen dat een kind naar school kan.

Larvy Jammeh

Wat ze vooral wil is betere leefomstandigheden en minder zorgen over hoe de huur of medische rekeningen betaald moeten worden.

Mariama Konteh

Ik wil humanitaire hulp bieden aan mensen in mijn regio.

Manina Gomez

Ik wil arts worden en mensen genezen.

Tako Sabally

Mijn broer en zus moesten stoppen met school. Als ik een sponsor vind, dan kan ik wel mijn opleiding afmaken.

Isatou Jobe

Ik wil later de zieken en gewonden in mijn land kunnen helpen.

Ramatoulie Sanyang

Het zal mijn studiejaren gemakkelijker maken en het beste onderwijs bieden dat ik nodig heb om mijn land en de rest van de wereld te dienen.

Sulayman Jallow

Mijn vader is mijn held want hij verteld mij altijd verhalen over toen hij zelf klein was.

Oemie N Saho

Ik wil later de zieken en gewonden in mijn land kunnen helpen.

Ebrima Touray

Mijn zus is mijn held, omdat ze mij zo leuk vindt en zij er altijd voor me is.

Nenneh Jassey

Mijn zusje is al moeten stoppen met school. Ik hoop dat ik door kan blijven leren.

Ebrima Jatta

Saikou is mijn voorbeeld. Want als ik iets verkeerd doe, adviseert hij mij om ermee te stoppen.

Mariama Jagne

Sainabou is mijn voorbeeld omdat altijd ze vriendelijk is tegen mij.

Fatou Camara

Ik wil goed opgeleid zijn, naar de universiteit gaan. Ik wil op mezelf kunnen vertrouwen, mijn gezin helpen en verzorgen

Sira Gagigo

Ik wil kennis opdoen en een zeer goede opleiding volgen. Ook zou ik graag naar de universiteit gaan en uiteindelijk bankier worden.

Omar Camara

Ik wil een verantwoordelijk persoon zijn en voor mijn familie zorgen. Ik wil officier worden in het nationale leger van Gambia.

Amei Bah

Voortgezet onderwijs afgerond. Maar hoop een sponsor te vinden die mijn computerlessen wil betalen, zodat ik als secretaresse aan het werk kan.

Ramatoulie Ceesay

Ik wil een zeer goede opleiding volgen om officier te worden in het leger, zodat ik mensen kan helpen.

Amie Seck

Ik wil een zorgzaam persoon zijn. Ik wil mijn opleiding afronden en doorstromen naar de universiteit.

Mariama Jobe

Ik wil graag bij een bank werken en mij ouders enorm trost maken.

Isatou Sanyang

Ik wil politieagente worden. Maar doordat mijn ouders zijn overleden en mijn zus nu voor mij moet zorgen, zal het heel moeilijk zijn om op school te kunnen blijven.

Deze scouts zijn inmiddels gesponsord!

Rohey Sanneh

Rohey is de eerste scout die een sponsor heeft gevonden.

tekst

tekst