Rohey Sanneh

Rohey

1 december 2006

Rohey is de reden waarom we dit sponsor een scout project zijn gestart. Nuha Jabbi de scoutleider klopte 1,5 jaar geleden bij ons aan omdat hij de thuis situatie van Rohey schrijnend vond. Vader was net overleden en moeder heeft verder geen familie. In Gambia heb je geen sociale voorzieningen, dus als de kostwinnaar wegvalt en je hebt geen familie, dan zul je zelf op één of andere manier inkomsten moeten zien te genereren. Als onopgeleide vrouw, zoals de moeder van Rohey, is dat bijna onmogeijk.

Nuha heeft het gezin in huis genomen. En Stitching Karamba heeft een sponsor voor Rohey gevonden, zodat zij haar opleiding kan afmaken.

Rohey’s toekomst

Net als zoveel andere scouts wil Rohey politieagente worden. De politie en het leger hebben in Gambia hoog aanzien. Na jarenlange onderdrukking van een dictator zijn de politie en het leger symbool geworden voor stabiliteit, hulpverlening en anti-corruptie.

Doordat Rohey nu een sponsor heeft, kan zij haar school afmaken. Met een diploma in je hand heb je in Gambia 80% meer kans op een goed betaalde baan, dan als je zonder diploma school verlaat. Voor Rohey betekent dit waarschijnlijk dat zij later niet in armoede hoeft te leven zoals haar gezin dat nu doet.