Waarom dit project?

Nuha Jabbi is de scoutleider van de Mandinari scouts. Vanaf de oprichting in 2003 is hij betrokken bij de scouts. In het dagelijks leven werkt Nuha voor de Vakbond, waar hij de belangen van chauffeurs behartigd.

Het bestuur van onze stichting heeft Nuha in 2014 leren kennen en sindsdien werken wij samen om de scouting in Mandinari verder te ontwikkelen.

Als inwoner van het relatief kleine dorp Mandinari kent Nuha de meeste jongeren en hun gezinnen. Hierdoor wordt hij meer dan wie dan ook geconfronteerd met de problemen die zich binnen deze gezinnen afspelen.

Met het geld dat Nuha van sponsors van de Mandinari scouts ontvangt probeert hij tot nu toe waar mogelijk ook scouts privé te helpen. Soms als tegemoetkoming in gezinsonderhoud, het repareren van een dak, soms hulp bij medische kosten (zorgverzekering kent men niet) en regelmatig om ervoor te zorgen dat kinderen naar school kunnen blijven gaan.

Maar nu de groep uitgegroeid is tot meer dan 60 leden is er behoefte aan structurele ondersteuning van de scouts. Want de helft van de scouts zal naar verwachting zijn of haar studie niet kunnen afmaken doordat er te weinig financiële middelen zijn.

Daarom heeft Nuha onze stichting gevraagd of wij samen met hem het sponsor project kunnen opzetten.